Köphjälp med fri hemleverans eller upphämtning samma dag

Vi gör vad vi kan för att tuffa tider ska bli lite lättare. Därför kan du nu få hjälp att köpa dina varor på distans och få dem levererade hem till dörren samma dag som du beställer*. Om du vill kan du också hämta ut dina varor vid ett upphämtningsställe i Solna Centrum.
 
Den här servicen erbjuder vi utan extra kostnad för att hjälpa dig att hålla dig och alla andra kunder säkra, samtidigt som vi stöttar våra butiker och restauranger med att hålla sina verksamheter igång. Vi hjälper er att mötas!
 
Vi levererar till alla adresser inom 2 mils avstånd från Solna Centrum, helt kostnadsfritt.
 
Så här fungerar det
 
Beställ dina varor:
1. Ring 0760850236 alla dagar mellan kl 11.00-16.30 för att beställa det du vill få levererat.
2. Via telefon, FaceTime eller mail ger vi dig personlig service och hjälp att välja ut dina varor, som om du vore i butiken. Vi stämmer av varor och pris innan vi går vidare med din beställning
3. Du kan antingen få dina varor levererade till din önskade adress eller så möter vi upp dig på säkert avstånd vid vårt upphämtningsställe utanför entré shoppinggången på Centralvägen.
 
Betala för dina varor:
4. När din beställning är redo återkommer vi med en orderbekräftelse. Betalningen sker med Swish och i
meddelandefältet anger du det ordernummer du får i orderbekräftelsen. Betalningsmottagaren är vår samarbetspartner Middlepoint AB (organisationsnummer 556789-6864).
5. När din betalningen har gått igenom, maila en skärmdump av din Swish-betalning till hemleverans@solnacentrum.se.
6. När betalningen är mottagen skickar vi din beställning med taxibolaget Green Cab (organisationsnummer 556819-2396) till din önskade adress. Alternativt kan du hämta upp din beställning vid vårt upphämtningsställe utanför entré shoppinggången på Centralvägen. Kvittot ligger med i påsen.
 
Vi följer noga Folkhälsomyndighetens rekommendationer och säkerställer både hygien med desinfektion och att ingen av personerna som levererar varor uppvisar några symptom. Så länge informationen ligger uppe på hemsidan erbjuds tjänsten. Ta hand om dig!
 
Köpvillkor och information
 
När kan jag få leverans?
 
Lägg din beställning senast kl 14 måndag-söndag för leverans samma dag. Din beställning levereras efter kl 16 samma dag.
(*) Om du beställer efter kl 14 får du dina varor levererade efter kl 16 nästkommande dag.
Vi reserverar oss för eventuella förseningar och kan inte erbjuda någon kompensation vid eventuell försening. Vi anpassar bemanningen för tjänsten löpande baserat på vad efterfrågan blir. Vid högre tryck än förväntat förbehåller vi oss rätten att neka leveranser.
Vid eventuell avbokning efter lagd beställning tillämpas regler för retur enligt våra köpevillkor.  
 
Vad kan jag beställa? 
 
Vi kan endast hantera beställningar som får plats i en personbil och som kan bäras av en person. Du kan beställa från Solna Centrums alla butiker med undantag för läkemedel, spelkuponger, tobak, alkohol eller andra varor med åldersgräns. Tjänsten innefattar inte produkter från livsmedelsbutiker samt restauranger.
 
Behöver jag handla för ett visst belopp?
 
Minimibeloppet för en beställning är 250 kr och maxbelopp är 10000 kr. Eftersom vi använder Swish som betalningssätt för denna service kan du inte betala med presentkort, kontanter eller övriga betalningsmedel.
 
Vad gör jag om jag vill returnera eller byta en vara?
Med din beställning medföljer samtliga butikskvitton. Vi hjälper dig att byta ut varan mot till exempel en annan storlek. Vid retur ber vi dig kontakta butiken på egen hand. För byten och öppet köp gäller respektive butiks köpevillkor, vänligen observera att du kan komma få ett tillgodokvitto eller liknande vid återköp beroende på butikens policy.
Läs mer om vår samarbetspartner Middlepoints köpevillkor här.

Information om COVID-19

Läs mer

Information angående öppettider

Läs mer